Cartile care ne-au facut oameni (recenzie)

cartile care ne-au facut oameni mari

Cartile care ne-au facut oameni este o carte editata de Dan C. Mihailescu, care a aparut ca urmare a intrebarilor pe care acesta le primea cu privire la liste de lecturi pe care le-ar recomanda pentru copii si adolescenti. Asa ca a contactat o serie de personalitati din tara si a reusit sa creeze aceasta carte care te va inspira in alegerea urmatoarei lecturi.

De ce mi-a placut cartea

Mi-a placut cartea, in primul rand, pentru ca, desi sunt enumerate recomandari pentru copii si adolescenti, cu siguranta si ca adult vei descoperi carti pe care nu le-ai citit pana acum. In al doilea rand, mi-a placut sa descopar ce lecturi au ajutat la formarea unor oameni de cultura. Unii dintre ei povestesc despre cum si-au cumparat primele carti, altii despre primul contact cu literatura sau despre oameni care i-au influentat in alegerea cartilor. Unii au scris mai mult, altii s-au limitat la cateva fraze.

Printre cele mai des mentionate carti am observat ca se numara: Insula misterioasa de Jules Verne, Muntele vrajit de Thomas Mann, Maestrul si Margareta de catre Mihail Bulgakov, Cei trei muschetari de Alexandre Dumas. Pe celelalte trebuie sa le descoperiti singuri din carte! Iar dintre cei care au raspuns prezent provocarii lansate de catre Dan C. Mihalescu, ii enumar pe urmatorii: Ana Blandiana, Mircea Cartarescu, Stefan Caltia, Ioana Parvulescu, Irina Petrescu. In total sunt 17 astfel de personalitati care ne-au povestit despre cartile care i-au facut oameni.

Cartea este una de dimensiuni reduse, cu doar 136 de pagini. Ele sunt impartie in prefata si 17 mini capitole, cate unul dedicat fiecarei persoane care a intocmit propria lista. Va recomand sa luati un pix si o foaie langa, astfel incat sa va scoateti titlurile care va atrag atentia. Eu mi-am notat si cateva citate despre lectura, care mi s-au parut extrem de frumoase. Va las si voua mai jos din ele.

..marturisesc ca n-as putea sa ma imaginez traind fara a citi, dar nu mi-ar fi deloc greu sa ma inchipui citind si dupa moarte.

Ana Blandiana

Cumpara Cartile care ne-au facut oameni

Cartea a aparut la editura Humanitas si poate fi achizitionata din mediul online. Eu am imprumutat-o de la Bookster, insa o poti gasi pe Carturesti.ro, in libraria Libris, pe site-ul cartepedia.ro sau chiar si pe eMAG.

Parintii privesc sirurile de semne si iti spun o poveste. Cand cresti, inveti cu oarecare greutate sa descifrezi semnele. E greu pana intelegi ca scrisul e umbra sunetelor vorbirii pe pagina.

Mircea Cartarescu