Ce vraji a mai facut pisica mea (recenzie)

ce vraji a mai facut pisica mea

Ce vraji a mai facut pisica mea. Povesti care torc, miauna si cer sa fie alintate, volum coordonat de Radu Paraschivescu nu e o carte dedicata posesorilor sau iubitorilor de pisici, ci si cititorilor care vor sa isi insenineze ziua citind astfel de povesti.

De ce mi-a placut cartea

Personajele principale ale acestei carti sunt pisicile, despre care stapanii scriitori (sau supusii lor) au scris cu mult drag, umor sau dor de cele care nu mai sunt printre noi. Eu am citit cate o poveste in fiecare seara. Nu am facut asta pentru ca s-ar citi greu, ci am vrut sa savurez fiecare proza. Altfel, le-as fi putut citi pe toate in aceeasi zi, dar nu as mai fi inteles nimic.

Printre preferatele mele se numara cea scrisa de Ana Blandiana. O poveste despre cum oamenii si pisicile isi creeaza tabieturi si reusesc sa traiasca in deplina armonie pana cand ajunge in peisaj o alta pisica. Am ras foarte mult si la povestea lui Gabriel Liiceanu, care a ajuns sa fie confundat de vecini cu iubitul unei alte vecine, care de fapt isi chema pisicul in dreptul casei lui: „Iubituleee! vino ca mama ti-a facut snitel de pui!”. Nu ratati nici miscoricii pisicii Germinei Nagat. „Daca nu stiti ce sunt miscoricii, e problema voastra.” Dar asta nu inseamna ca mi-au placut mai putin ce au scris ceilalti autori. Fiecare poveste e speciala in felul ei.

La alcatuirea acestei carti au participat in total 15 autori: Ana Blandiana, Lidia Bodea, Gigi Caciuleanu, Marius Chivu, Denisa Comanescu, Catalina Dumitrescu, Mihai Fratila, Simona Kessler, Gabriel Liiceanu, Dan C. Mihailescu, Germina Nagat, Radu Paraschivescu, Alina Pavelescu, Tania Radu si Vlad Stroescu. Povestile lor sunt cuprinse in 224 de pagini, la care se adauga o prefata scrisa de coordonator. A aparut la editura Humanitas, care se pare ca pregateste si un volum despre catei, avand in vedere semnul de carte pe care l-am primit o data cu aceasta carte.

Mi-a placut si faptul ca la fiecare capitol am gasit date generale despre scriitori, cu imaginea lor, iar pe parcursul povestilor am regasit imagini cu personajele principale – pisicile.

Cumpara si tu Ce vraji a mai facut pisica mea

Cartea poate fi achizitionata la preturi foarte bune online, de pe urmatoarele site-uri: libris.ro, librariadelfin.ro, pe carturesti.ro sau chiar si pe eMAG.ro