Doctor Jivago de Boris Pasternak – recenzie

doctor jivago recenzie

Doctor Jivago de Boris Pasternak este cartea pe care am primit-o de la Bookster in kitul de vara pe care l-au oferit. Pe langa aceasta carte, am primit si ochelari de soare, dulciuri, dar si frappe pentru zilele calduroase din aceasta perioada. M-am bucurat ca am primit-o, deoarece era de ceva vreme pe lista mea. Insa, nu pot sa spun ca mi-a placut foarte mult.

Doctor Jivago recenzie

Primele 200 de pagini au curs foarte greu pentru mine. Au fost foarte multe personaje prezentate, cu foarte multe nume folosite pentru aceeasi persoana. Dar si multa descriere de locuri in care avea loc actiunea. Dupa aceste pagini, trebuie sa recunosc ca povestea m-a prins si am fost curioasa sa aflu ce se intampla mai departe cu personajele. Dar, au venit, din nou, cateva pagini cu prezentari de personaje. Am avut cateva momente in care am vrut sa renunt la carte, dar nu am facut-o. In cele din urma, am reusit sa o termin.

Astfel, am descoperit povestea lui Iuri Jivago si a familiei sale, in perioada revolutiei din Rusia. Toate suferintele indurate de intreaga populatie a tarii, in acele vremuri, sunt exemplificate prin aceasta familie. Pe langa conditiile grele, cartea urmareste si firul povestilor de iubire dintre Jivago si cele trei femei din viata sa: Tonia, Lara si Marina. Iuri se dovedeste a fi atat un doctor de exceptie, cat si un scriitor foarte bun. Pe parcursul cartii, acesta isi asterne de mai multe ori gandurile sub forma unui jurnal sau prin poezii. Spre sfarsitul romanului reuseste chiar sa publice cateva articole, iar dupa moartea sa, prietenii se bucura de poeziile lui si isi reamintesc cu drag de el. Desigur, actiunea este mai complexa si sunt si cateva elemente surprinzatoare, la care nu te-ai astepta.

Cartea a aparut la editura Polirom si are un numar de 672 de pagini. Acestea sunt organizate in 17 parti, iar ultima dintre ele contine poezii ale lui Iuri Jivago.

Romanul a beneficiat si de o ecranizare in anul 1965. Filmul a fost distins cu foarte multe premii. Recunosc ca sunt curioasa, dupa ce am terminat cartea, sa vad cum au reusit sa transpuna pe pelicula si sa creeze toata atmosfera si trasaturile personajelor, redate in carte prin descriere. Mai ales ca in film lipseste aceasta voce narativa pe care o avem in carte si pe care o intalnim foarte des.

Unde gasesti cartea?

Bineinteles, o poti imprumuta si tu de la Bookster sau o poti cumpara online de pe librariadelfin.ro, din libraria online Libris sau chiar de pe eMAG.