Gustul amar al ciocolatei de Olimpia Zamfirescu (recenzie)

gustul amar al ciocolatei

Gustul amar al ciocolatei este autobiografia Olimpiei Zamfirescu, fiica patronului fabricii de ciocolata Zamfirescu, dar si o analiza a inceputului perioadei comuniste si o relatare sincera a schimbarilor petrecute atunci.

Cartea nu este doar o carte de memorii ale Olimpiei Zamfirescu, ci iti descopera si o alta fata a acelei perioade, dupa venirea la putere a comunistilor si greutatile prin care au trecut oamenii. Inainte de acest moment, Olimpia ducea o viata fericita, putea gusta din toate sortimentele de ciocolata, in copilarie, a invatat in strainatate si avea tot ce isi dorea. Dupa anul 1948, fabrica a fost nationalizata, iar familia a pierdut totul. Tatal, Constantin Zamfirescu, s-a sinucis, nesuportand ce se intampla.

Din acest moment, au inceput problemele si pentru Olimpia. A incercat sa fuga din tara, dar a fost prinsa si ulterior inchisa. A reusit sa iasa din inchisoare, insa a fost inchisa din nou. Intre scurtele perioade de libertate, aflam ca vindea la piata de vechituri haine, posete si ce mai apucasera sa salveze din vechea casa. Ajunsese chiar sa doneze sange pentru a-si putea permite sa manance. Femeia ne povesteste si despre toate tratamentele primite in inchisoare, munca la care era trimisa, cum era nevoita sa supravietuiasca. Este trimisa apoi in satul Rubla, numit si gulagul romanesc. Aici totusi reuseste sa isi traiasca viata. Primeste o casa pe care o face primitoare. Se si indragosteste. Dupa cativa ani, prietenii ei ii cumpara libertatea si este nevoita sa plece din tara. Trece, din nou, prin o multime de incercari, pana se stabileste in Germania.

Cartea a aparut la editura Corint, in colectia Istorie cu blazon si are un numar de 288 de pagini. Vei gasi o prefata scrisa de Codin Zamfirescu, nepot al autoarei, 33 de capitole si la final, o lista cu numele reale ale unor personaje care apar in carte. De exemplu: Elisabeta este Maria Mavrocordat, Parandino este Nicolae Carandino si Virgil este Corneliu Coposu.

Pe langa acestea mai gasim si o serie de poze alb-negru cu Olimpia impreuna cu parintii, imagini cu nepotii ei, cu satul Rubla si cu ambalajul de la ciocolata Zamfirescu.

Era sa ma prabusesc cand am iesit din duba. Soarele stralucitor si aerul curat erau prea mult corpul meu slabit, obisnuit cu lumina electrica si aerul imbacsit. Dupa ce fusesem inchisa intre patru pereti maro cu alb, vederea culorilor a fost coplesitoare.

Olimpia Zamfirescu

Cumpara cartea Gustul amar al ciocolatei

Am vazut pe internet ca mai poti gasi cartea doar pe eMAG.ro. Arunca un ochi si pe libris.ro, poate revine in stoc!