Jurnalul Annei Frank recenzie

jurnalul annei frank recenzie

Jurnalul Annei Frank recenzie – citeste parerea mea despre cartea scrisa de adolescenta Anne Frank, in perioada Holocaustului, perioada in care a stat ascunsa impreuna cu familia sa.

Rezumat

Anne Frank locuieste impreuna cu familia ei (tatal, mama si sora sa, Margot) in Olanda. Au o viata relativ fericita si frumoasa, pana in momentul in care nemtii incep sa impuna diverse reguli evreilor de pretutindeni. Tatal, Otto Frank, incepe sa se pregateasca pentru ce este mai rau si aranjeaza o ascunzatoare in anexa firmei la care lucreaza. In cele din urma sunt nevoiti sa se ascunda impreuna cu o alta familie, Van Daan (sau Van Peels in realitate) si un dentist pe nume Alfred Dussel (Fritz Pfeffer). La ultima aniversare pe care fata a petrecut-o in libertate (implinise 13 ani), a primit un jurnal, cu carouri rosu cu alb, pe care decide sa il ia in ascunzatoare.

Anne Frank crede ca ii este mai usor sa scrie in jurnal, daca il va considera o prietena careia ii scrie scrisori. Asa ca, acesta a primit numele de Kitty. Fiecare notita este datata si incepe ca o scrisoare cu „Draga Kitty”, „Scumpa mea Kitty” si se termina cu „A ta, Anne”. Astfel ca, jurnalul incepe cu data de 12 iunie 1942 (ziua ei) si se incheie cu data de 1 august 1944. Pe 4 august, politia a venit si i-a arestat pe toti membri familiei, impreuna cu doi dintre protectorii ei. Acestia au fost dusi in lagare si si-au gasit sfarsitul, mai putin Otto Frank. Anne a murit la cateva zile dupa sora sa, Margot, in 1945, fiind bolnava de tifos.

Ulterior eliberarii lui, tatal fetei a reusit sa publice jurnalul, reusind astfel sa indeplineasca unul dintre visele ei si anume, acela de a ramane in istorie si de a scrie o carte.

De ce mi-a placut?

Mi-a placut cartea, deoarece Anne Frank, desi inca un copil, are idealuri inalte, este foarte matura, si reda sincer problemele prin care trece in traiul alaturi de alte 7 persoane in Anexa. Din paginile jurnalului, aflam detalii despre fiecare persoana in parte, despre certurile cu parintii pe care le are orice adolescent, despre prima dragoste. Ne lovim si de greutatile pe care trebuie sa le indure: haine prea mici, lipsa alimentelor, programul strict pentru a nu fi descoperiti de muncitorii din fabrica, lipsa miscarii in natura, spaima ca pot fi descoperiti oricand. Desi ii lipsesc foarte multe, ea spera la un viitor mai bun, dupa razboi, si e constienta ca fata de alte prietene de-ale ei, e norocoasa ca poate sta in clandestinitate, in Anexa.

Cu toata iubirea multora din jur, un om poate sa se simta singur atunci cand nu e pentru nimeni „cel mai drag”.

Anne Frank

Cartea este compusa din 392 pagini ce cuprind: o nota asupra editiei in limba romana, detalii despre carte cu numele adevarate ale personajelor si modalitatea in care s-a reusit publicarea ei. Urmeaza jurnalul propriu zis si o postfata ce ne relateaza ce s-a intamplat dupa data de 4 august 1944 si cum si-au gasit sfarsitul toti membri familiei.

Casa din Amsterdam, in care aceasta s-a ascuns impreuna cu familia sa, a fost transformata intr-un muzeu si este pastrata exact ca in acele vremuri. Otto Frank a creat in Basel chiar si Fundatia Anne Frank.

Cumpara cartea

Cartea a aparut la editura Humanitas si este versiunea definitiva a jurnalului, tradusa dupa originalul neerlandez. Poti cumpara cartea de pe site-ul libhumanitas.ro, unde gasesti si varianta ebook. Dar o poti achizitiona si de pe Libris sau Carturesti.

Daca ti-a placut articolul Jurnalul Annei Frank recenzie, da-i un share pe canalele tale de socializare pentru a-l impartasi cu prietenii tai.