Minunata calatorie a lui Nils Holgersson prin Suedia (recenzie)

nils holgersson

Cartea Minunata calatorie a lui Nils Holgersson prin Suedia, scrisa de Selma Lagerlof, este cel mai cunoscut roman suedez al tuturor timpurilor. Desi scris initial ca auxiliar didactic pentru lecturi geografice, el a ajuns sa bucure copii din intreaga lume.

Prin intermediul cartii copiii pot invata sa se poarte frumos cu animalele, ce inseamna prietenia si promisiunile, dar pot descoperi si un tinut cu totul nou, cel nordic si indeletnicirile oamenilor de aici.

Nils Holgersson este un baietel nazdravan si lenes, care nu ii asculta pe parinti. Mai mult, se poarta urat si cu animalele din ograda familiei. Asta pana cand, intr-o zi, un pitic se supara pe el si il transforma si pe baiat intr-un prichindel. Nici un animal de la ferma nu vrea sa il ajute, deoarece isi amintesc de modul urat in care au fost tratate. Insa, gascanul Martin, care isi doreste sa plece in Laponia cu gastele salbatice, il ia cu el. Nils se urca pe gascan si pornesc zburand in calatorie. Pe drum, acestia se imprietenesc si trec printr-o multime de aventuri impreuna. Cunosc taramurile nordice, iar Nils salveaza gastele si alte animale din primejdiile in care se afla. Dar cum se poate transforma la loc, in baietel? Se pare ca piticul vrea ca Nils sa se intoarca cu gascanul acasa si sa il dea la taiat. Oare isi va sacrifica baiatul prietenul, pentru a fi din nou om? Citeste restul povestii in carte.

Cartea a aparut la in colectia Arthur, Cartile de aur ale copilariei si este potrivita pentru copiii cu varsta intre 7 si 10 ani, deoarece are ceva mai mult text. Sunt in total 160 de pagini, impartite in 10 capitole. Printre randurile scrise minunat de catre Selma Lagerlof sunt introduse si cateva ilustratii facute de Thomas Dockerty. La inceputul cartii puteti citi cateva date interesante despre autoare si ilustrator.

Cumpara cartea despre Nils Holgersson

Cartea poate fi achizitionata in diverse editii din magazinele online. Exemplare cum este cel pe care l-am citit eu pot fi achizionate de pe eMAG.ro sau Libris, dar exista si alte editii, dupa cum puteti vedea, pe carturesti.ro. Iar cei care au cont pe Bookster, o pot imprumuta asa cum am facut si eu.