Mozart, scrisori de la editura Humanitas (recenzie)

mozart scrisori

Mozart scrisori este o carte care te va face sa il indragesti pe compozitor. Am fost partasa la tristetile, dar si bucuriile sale si am ramas impresionata de aspiratiile lui.

Mi-a placut foarte mult sa citesc aceasta carte, deoarece din descrierile lui Mozart, am simtit ca fac parte din societatea din acele vremuri. Am fost fascinata de respectul pe care il poarta tanarul compozitor atat parintilor, cat si sotiei. Totodata, am resimtit dragostea pe care o poarta membrilor familiei, dar si spiritul jucaus al lui Mozart (dadea porecle amuzante prietenilor si chiar lui insusi).

I-am urmarit viata inca de la nastere si de la primele spectacole si compozitii, realizate la varste fragede. Am luat ulterior parte la incercarile lui de a se face cunoscut si de a scrie marile opere pe care stia ca le poate realiza, astfel incat sa poata plati datoriile tatalui si sa il ajute pe acesta si pe sora lui. Am aflat detalii despre cum era viata la Paris, Viena, Mannheim, dar si Salzburg. M-am lasat cuprinsa de emotii, atunci cand Mozart ii cere acordul tatalui pentru a se casatori. Insa, m-am si intristat atunci cand am citit despre lipsurile si imprumuturile pe care le facea Mozart, dar si despre moartea lui la varsta de numai 35 de ani.

Una dintre scrisorile mele preferate din carte, este trimisa de catre Mozart de ziua tatalui sau, in anul 1777.

Preaiubite papa,

Nu stiu sa scriu frumos, nu sunt poet. Nu pot sa aranjez frazele atat de artistic incat sa produca umbra si lumina; nu sunt pictor. Nu pot sa-mi exprim gandurile si sentimentele nici prin gesturi sau pantomima; nu sunt dansator. Pot s-o fac insa prin sunete; sunt doar un muzician… Acum trebuie sa inchei cu o felicitare sonora. Iti doresc sa traiesti atatia ani, cati vor trebui ca sa nu mai fie nimic de facut nou in muzica…

Mozart

Cartea este si un bun prilej de a trece prin operele pe care acesta le-a scris: Idomeno, Nunta lui Figaro, Don Giovanni, Flautul fermecat, Recviemul.

Cartea care cuprinde scrisorile lui Mozart a aparut la editura Humanitas, in colectia de Memorii / Jurnale. Este alcatuita dintr-o Nota asupra editiei, Date asupra vietii si creatiei lui Mozart, un capitol cu scrieri ale tatalui lui Mozart, Scrisorile propriu-zise ale marelui compozitor si o scrisoare a cumnatei lui, in care povesteste despre moartea lui Mozart. In total sunt 292 de pagini ce te vor fermeca.

Adresarile din scrisori sunt dintre cele mai frumoase: „Mon tres cher Pere”, „Preaiubite tata”, „Preastimata Doamna Baroana”, „Iubitul meu prieten Haydn!”. La fel si incheierile: „Fratele tau devotat, W.A. Mozart”, „prietenul tau preasincer, W. A. Mozart”, „Ramai deci cu bine, preaiubitul, preabunul meu tata! Iti sarut mainil de 1.000 de ori si o imbratisez pe sora mea din toata inima si sunt in veci al dumitale preascultator fiu, Wolgand Amade Mozart”.

Cumpara cartea Mozart scrisori

Grabeste-te si cumpara cartea acum, deoarece a inceput sa fie in stoc indisponibil. Am vazut ca inca se gaseste pe carturesti.ro, pe site-ul cartepedia.ro, dar si pe eMAG.ro.