Pacienta tacuta de Alex Michaelides (recenzie)

pacienta tacuta

Pacienta tacuta de Alex Michaelides este un thriller exceptional, care te va captiva de la primele pagini. Pun pariu ca nici tu nu iti vei da seama asa de usor cine este criminalul din carte.

De ce mi-a placut cartea

Mi-a placut cartea, deoarece am aflat ca are la baza un mit de care nu auzisem pana in prezent: mitul Alcestei. In mitologia greaca, se spune ca pentru a deveni nemuritor, Admetos a acceptat ca sotia lui, Alcesta, sa moara pentru el. Si-a dat seama de greseala facuta de abia cand nu a mai avut-o langa el. Totusi, aceasta este salvata, se intoarce acasa, insa ramane tacuta tot restul vietii.

Alicia Berenson este o pictorita celebra, casatorita cu un fotograf de renume. Viata lor pare perfecta, pana cand, intr-o seara, Gabriel se intoarca acasa si este impuscat de sotia lui de 5 ori. Dupa acest moment, femeia ramane muta, fiind internata intr-un spital de psihiatrie. Motivele crimei raman astfel necunoscute. Theo Faber este un psihoterapeut care este convins ca poate scoate adevarul de la Alicia si incepe, astfel, tratamentul cu ea. De aici lucrurile se complica, apar si alte personaje implicate in poveste, dar si suspiciuni cu privire la vinovatia Aliciei. Povestea pacientului incepe sa se uneasca cu aceea a doctorului. Ce legatura au cei doi? Oare chiar Alicia si-a ucis sotul? Veti afla daca veti citi cartea.

Cartea a aparut la editura Litera, in colectia Buzz Books. Are in total un numar de 368 de pagini, impartite astfel: prolog, partea intai cu 10 capitole; partea a doua formata din 34 de capitole; partea a treia si cea mai scurta, alcatuita din insemnari din jurnalul femeii; partea a patra cuprinde 20 capitole, iar partea a cincea, ultima, are trei capitole. Ele sunt urmate de multumiri ale autorului. Interesant este faptul ca la inceputul fiecarei parti gasim cate un citat, cum este cel de mai jos.

Emotiile care nu sunt exprimate nu mor niciodata. Sunt ingropate de vii si revin mai tarziu, in feluri mai urate.

Sigmund Freud

Se simte influenta celor trei ani in care Alex Michaelides a studiat psihoterapia, atat de-a lungul romanului, cat si prin citarea personalitatilor din domeniu.

Cumpara cartea Pacienta tacuta

Daca ti-am starnit curiozitatea in legatura cu aceasta carte si vrei sa o citesti, iti vin in ajutor si iti spun unde o gasesti. Este disponibila pe site-ul editurii Litera, in magazinul online elefant.ro sau pe Libris.