Poneiul rosu de John Steinbeck (recenzie)

Poneiul rosu de John Steinbeck

Poneiul rosu de John Steinbeck este o colectie de patru nuvele, care il au ca personaj principal pe Jody Tiflin, un baiat de zece ani. Acesta locuieste, impreuna cu familia lui si un angajat, la poalele muntilor Gabilan.

Mi-a placut cum a fost scrisa cartea, deoarece Steinbeck reuseste sa redea perfect copilaria unui baiat care locuieste la o ferma. Adauga preocuparile specifice varstei, dar si momente dramatice, care duc la maturizarea lui.

Cele patru nuvele sunt urmatoarele:

• Darul – in aceasta autorul ne povesteste despre cum Carl Tiflin, tatal baiatul, si Billy Buck, angajatul lor, vin acasa cu un ponei pe care i-l daruiesc lui Jody. Acesta este foarte fericit, le arata poneiul prietenilor lui, il ingrijeste si il tesala in fiecare zi. Incepe chiar sa il dreseze. Insa, intuitia ii spune ca se va intampla ceva rau. Mai ales ca anotimpul ploios vine si poneiul ramane in ploaie o perioada mare de timp. Deznodamantul il vei afla din carte
  • Muntii cei mari – intr-o zi, la ferma, soseste un batran indian, pe nume Gitano. Se pare ca acesta se nascuse in preajma fermei. El isi dorea sa isi petreaca ultimele zile in locurile natale. Din pacate, domnul Tiflin decide sa nu ii ofere un loc in casa lui. Aparitia lui Gitano este intriganta pentru copil. El ii pune o groaza de intrebari despre ce se ascunde in spatele muntilor mari si despre ce a vazut in calatoriile lui. Insa, Gitano dispare fara a-i oferi prea multe informatii lui Jody.
  • Promisiunea – avand in vedere ca Jody s-a ingrijit foarte bine de ponei, tatal sau decide sa ii dea o noua sansa si ii promite un manz. Astfel ca, baiatul va trebui sa aiba grija de iapa Nellie, pana aceasta va fata. Momentul soseste, copilul isi primeste manzul, insa totul este umbrit de o decizie pe care va trebui sa o ia Billy, pentru a nu-l dezamagi, din nou, pe Jody.
  • Calauza – bunicul baiatului soseste la ferma, insa acest lucru starneste cearta in familie. Domnului Triflin nu ii mai face placere sa asculte povestile repetate la nesfarsit de catre bunic. Copilul da dovada de multa maturitate in modalitatea in care abordeaza situatia si este alaturi de tatal mamei sale.

Desi pot fi citite si separat, dupa ce parcurgi toate cele patru nuvele, iti dai seama ca fiecare moment din viata unui om are rolul de a-l face pe acesta sa evolueze si sa creasca. Citim cum este educat copilul, cu responsabilitati date dupa masura puterilor sale, pentru a primi ceea ce isi doreste. Descoperim, inca o data, ca legatura dintre bunici si nepoti este una puternica, bazata pe iubire si intelegere. Si ca, indiferent de locul unde te afli (la ferma, la oras, in varf de munte) copiii au o imaginatie bogata si un dor nebun de cunoastere.

Detalii despre cartea Poneiul rosu de John Steinbeck

Cartea a aparut la editura Polirom si are un numar total de 180 de pagini. Eu am editia de buzunar, asa ca pot spune ca este o carte foarte mica. Am reusit sa o citesc intr-o singura zi. Nuvele au atat dialog, lucru ce o face usor de parcurs, dar si descrieri specifice lui Steinbeck, care curg repede.

Cumpara cartea

Daca iti doresti sa citesti si tu cartea, o poti cumpara online de pe carturesti.ro, din libraria online Libris sau de pe librariadelfin.ro.